السبت، 24 مارس 2012

ابويا عايز يضرب عن الطعام

فساد عمره 7000 سنة واكتر
مش مصدقة اللي بيحصل دا كنت فاكرة ان الفساد طال فئة معينة من الشعب لكن الواضح انه متاصل جدا في نفوس كل الشعب الا ما رحم ربي .
ابويا بقاله سنة بيحارب جزء ضئيل من الفساد ومش عارف , اكتشف سرقة واختلاس بمئات الالاف في مبني المفروض يكون قدوة في النزاهة في ادارة الاقصر التعليمية . قام بواجبه كموجه مالي واداري لقي في فلوس كتيرة في النص ضايعة .
قدم بلاغات للنيابة الادارية والرقابة المالية دا وصلت بيه الدرجة انه قدم بلاغات الي النائب العام والي عصام شرف شخصيا وبردوا لم يتغير شئ كاننا لسا عايشين الامس . ازاي ناس بتستحل فلوس حرام وزاي ليهم عين يتكلموا بعد كدة ياريتهم حتي سكتوا دول دلوقتي بيطالبوا انهم ينقلوا بابا من التوجيه علشان يخلالهم الجو ويعرفوا يسرقوا كويس .
معقولة ادارة الاقصر التعليمية تبقي ادارة الحرامية من كبيرهم لصغيرهم .
مفيش قدامنا دلوقتي غير اللجوء لله طبعا ثم المجتمعات المدنية زي حقوق الانسان واتحاد الشباب عايزين نخليها قضية راي عام خاااااصة بعد ما بابا قرر انه هيضرب عن الطعام  لو لم يتخذ اي اجراء ضد المحختلسين.
المشكلة انهم عصابة بداية من مدير الادارة وما تحته كلهم مستفيدين من النظام الحالي بتاعهم اسرق وعيش ومحدش هيكشفك علشان احنا عندنا ضهر في النيابة الادارية وواصلين اااوي
دي مش اول واقعة يكتشف فيها فساد بس بجد انا متمسكة بالقضية دي نفسي اشوفهم متكلبشين  وازفهم  ساعتها هحس ان الحق انتصر علي الباطل

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق